goood morning!

nu ligger jag här i min säng och försöker kolla ut om det är fint eller dåligt väder... men det är en enormt högt hus ivägen...
inatt har jag sovit väldigt dåligt dels för att jag frusit och snytit mig lite hela tiden och sen för att jag tänkt på lägenheten.. det måste ju bara lösa sig! men det är ju fan att det ska vara så förbannat dyrt!
ni kanske är lite nyfikna på vad priserna ligger på. denna lägenheten ligger mitt i smeten i SoHo så det är ju ett bra läge så det blir ju att det kostar lite men sen å andra sidan vill jag inte bosätta mig i Harlem eller Brooklyn när jag är här helt själv okej om man hade åkt med någon!
men iallafall rummet är väll ca 10-12 kvadratmeter med en stor säng garderober och ett stort fönster! så helt okej men litet. så till priset.... det kostar 12000 kr i månaden sen vill hon ha 12000 i deposition och egentligen 12000 för sista månaden med direkt idag i handen! och det kände jag blev lite väl mkt på en gång.. så jag lyckades få ner henne till så att jag betalar 24000 idag om jag nu har bestämt mig för det!
det ända nackdelen med den lägenheten är att hissen, herregud, jag tackar gud att jag överlevde! svårt att förklara, men man drog igen den som på sånna gamla hissar som finns hemma med, sen var det en gubbe som satt i den eller typ bodde i den som drog i en spak så man kom dit man ville. det låter kasnke inte så otäckt men lite knip i magen fick jag , tur att det finns trappor!
nu ska jag kolla runt här på internet och sen gå ner och avnjuta denna härliga frukost....
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0